Wednesday 20 July 2011

Lebih 300 Peserta Jayakan Konvoi Amal Tawaufm Dan Pemuda PKBS

Lebih 300 peserta melibatkan 170 kenderaan akan menjayakan konvoi amal anjuran Radio Televisyen Malaysia (RTM) Tawau dengan kerjasama Persatuan Komuniti Bugis Sabah (PKBS) pada 23 Julai ini.

Pengurus Penyiaran Tawau Aris Arapa berkata Konvoi Amal & Aman Rakan Muda@Tawaufm Bersama Pemuda PKBS itu akan bermula di Kampung Paris, Kinabatangan dengan 20 kenderaan pacuan empat roda sebelum disertai 150 kenderaan apabila tiba di Bandar Sri Indah, Tawau.

Beliau berkata konvoi sejauh lebih 200 kilometer itu, yang bertujuan mempromosi Stesen Radio Malaysia Tawaufm kepada pendengar terutama golongan muda serta menyemai semangat perpaduan yang utuh di kalangan rakyat pelbagai kaum, agama dan etnik dalam program amal, akan berakhir di pejabat RTM Tawau.

Aris berkata konvoi berkenaan akan menerima sumbangan daripada pelbagai pihak untuk dibawa ke Tawau di dua lokasi persinggahan iaitu di Bandar Sri Perdana di Lahad Datu dan Kunak.

"Semua sumbangan yang diperoleh sepanjang perjalanan dari Kampung Paris hingga ke Tawau akan diserah kepada penerima di Tawau, antaranya Rumah Warga Tua Jalan Air Panas, Sekolah Kanak-Kanak Istimewa Sri Stella, Rumah Anak Yatim Ar-Raudhah, Jalan Apas dan Madrasah Tahfiz Kampung Pitas, Bombalai," katanya kepada pemberita di sini pada Rabu.

Komen Anda

0 Responses to "Lebih 300 Peserta Jayakan Konvoi Amal Tawaufm Dan Pemuda PKBS"